Praca z bry�ami

Bry�y s�u�� do pracy ze z�o�onymi formami geometri 3D. Wprowadza si� tutaj 2 poj�cia

Bry�a - element tr�jwymiarowy
Region - element bry�owy posiadaj�cy tylko 2 wymiary.

Zar�wno bry�y jaki i regiony s� przechowywane w rysunku w spos�b z�o�eniowy, tzn. w postaci prymityw�w i operacji boolowskich na nich.
Drzewo CSG - Constructive Solid Geometry - okre�la spos�b zapisu ka�dej z bry� przez model, w kt�rym korzeniem jest bry�a wynikowa, ga��ziami bry�y sk�adowe, za� w�z�y okre�laj� operacje boolowskie na bry�ach.

Prymityw tworzymy na dwa sposoby

Tworzenie element�w z�o�onych wykonujemy poprzez operacje boolowskie na bry�ach :

oraz operacje dodatkowe

W celu ustawienia element�w rysunku zgodnie z wymaganiami mo�emy u�y� pr�cz zwyk�ych polece� zmiany kszta�tu i po�o�enia r�wnie� polecenia dostosowane do trzech wymiar�w:

Specjalne polecenia ustalaj�ce parametry rysunku dla pracy z bry�ami :

Powr�t